اتاق فکر۱۳۹۸/۴/۹ ،۰۴:۱۷:۰۹ +۰۴:۳۰

مطالعات و جلسات همفکری

۲۵۰۷, ۱۴۰۰

انتشار کتاب نمای 2020، جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان

مدیران، سیاست‌گذاران، و پژوهشگران علم، فناوری، و نوآوری می‌توانند با «نما» به گزارش نزدیک به ۹۰ شاخص جهانی دسترسی یابند و از آنها در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری و پژوهش بهره برند. افزون بر این، در «نما» جایگاه ایران میان کشورهای منطقه و جهان گزارش می‌شود. از آنجایی که داده‌های تاریخی در برنامه‌ریزی‌ها کاربرد بسیاری دارند، روند […]

۱۷۰۷, ۱۴۰۰

آینده آموزش

همانطور که مستحضر هستید، یکی از ابزارهای دانشگاه‌ها در فراهم نمودن دروندادها و فرایندهای مرتبط برای تربیت مهندسان و پژوهشگران مهندسی توانمند با توجه به نیازهای ملی و استانداردهای بین‌المللی، نوآوری در آموزش مهندسی است. به این ترتیب نظام آموزش مهندسی می‌تواند دانشجویان رشته‌های مهندسی را برای روبه‌رو شدن با پیچیدگی‌های دنیای در حال تحول آماده […]

۱۷۰۷, ۱۴۰۰

گزارش عملکرد دانشگاه صنعتی امیرکبیر

گزارش عملکرد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال‌های 1392 تا 1399 نشان دهنده میزان موفقیت دانشگاه در اجرای برنامه راهبردی خود و نزدیک شدن به دو هدف اصلی یعنی ارتقا در سطح بین‌الملل و قرارگرفتن در بین دانشگاه‌های نسل سوم است.

برای دانلود فایل مربوطه کلیک کنید. […]

۳۱۰۳, ۱۴۰۰

دانشگاه صنعتی امیرکبیر دومین دانشگاه برتر کشور در رتبه‌بندی QS 2022

رتبه‌بندی‌های موسسه کاکارلی سیموندز (QS) هم‌اکنون بالاترین آمار مراجعه را داراست. پارامترهای انتخابی این موسسه بر کیفیت ۶ شاخص معین استوار است. مهم‌ترین آن‌ها «اعتبار دانشگاه» است که این اعتبار از دیدگاه اعضای هیئت‌علمی سایر دانشگاه‌ها نسبت به دانشگاه بررسی می‌شود و معیار اصلی این بررسی مراجعه و استناد این اعضاء به مقالات و سایر مطالب […]

۱۸۰۱, ۱۴۰۰

اینفوگرافیک چشم‌اندازهای بین‌المللی در آموزش عالی

ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، با تداوم بحران همه‌گیری کرونا، موسسات آموزش عالی ناگزیر از برنامه‌ریزی برای تداوم آموزش و پژوهش با کیفیت، در سطحی قابل قبول می‌باشند. از این رو مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی دانشگاه با مطالعه مستندات علمی در حوزه آموزشی عالی، به بیان خلاصه‌ای از تحول در صنعت آموزش در دنیا پرداخته است.

امید است طرح […]

۱۵۱۱, ۱۳۹۹

شرکت در نظرسنجی وضعیت دانشگاه‌ها در شرایط پسا کرونا

طراحی و اجرای سیاست‌های کلان دانشگاهها در دوران پسا کرونا در حوزه هایی نظیر آموزش و پژوهش، دانشجویی و فرهنگی، و همچنین ارائه خدمات و فرآیندهای اداری، نیازمند تحلیل چالش ها، فرصت ها و تهدیدها در دوره پاندمی و توجه به تغییر پارادایم هاست. در این مسیر بهره برداری از نظرات اعضای محترم هیات علمی بسیار […]